جمعه 14 اردیبهشت 1403
 
 "نخستین شب شعر اهدای خون" در جشنواره هنرهای تجسمی " اهدای خون هنر زندگی " برگزار شد .
 
اهدای خون سرفصلهای مختلفی دارد که تنها به اهدای خون ختمم نمی شود و در راستای توسعه فرهنگ سازی این مهم نیازمند علاقمندانی است که در مشاغل مختلف بتوانند با توجه به نفوذ بیان ، فن و خلاقیت خون یاری گر در این فرهنگ سازی است .
سرویس هنری موج برنا - موسسه گیل یاران ؛ حامیان اهدای خون و پلاکت و انجمن شعر و ادب شهرستان رشت  به مناسبت روز و هفته جهانی اهداکنندگان خون همزمان با جشنواره اهدای خون، هنر زندگی در مجموعه گردشگری، فرهنگی قصربازی رشت با همکاری اداره کل انتقال خون گیلان، جمعیت هلال احمر گیلان، موسسه گیل یاران اهدای خون، گروه هنری دیانا و موسسه هنرگستران گیل  از ساعت ۱۸۳۰ روز چهارشنبه  ۲۴ خرداد  ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر قصربازی رشت برگزار شد . 
۱۲ شاعر اشعار و دل نوشته های را در حوزه اهدای خون قرائت کردند ، دومین شب شعر چهارشنبه ۳۱ خرداد در همین سالن برگزار می شود .
سیدخلیل حاکم زاده ریئس انجمن شعر و ادب شهرستان رشت هدف از برگزاری این همایش را همدلی با اهداکنندگان خون برشمرد و افزود : سرودن شعرهای موضوعی همیشه سخت و دشوار بوده ، اما با عنایت به اینکه اهدای خون امری ضروری و خداپسندانه است این دعوت را پذیرفتیم و در فرصت کوتاه با ۱۲ همکار در این شب شعر حضور یافتیم .
وی در ادامه افزود : تلاش ما این است تا ۹ مرداد اشعار دیگری را جمع آوری و به دبیرخانه ارسال نمایم تا در چاپ یک مجموعه شعر با ا این موسسه همکاری نمایم .
دکتر همایون کاوه دبیر برگزاری جشنواره هم با اعلام اینکه شب شعر با موضوعیت اهدای خون برای اولین بار در کشور برگزار شده افزود : اتفاق بسیار خوبی به ثبت رسید و گامی ارزشمند در عرصه هنر اتفاق افتاده است و امیدوارم بستری مناسب باشد تا ضمن جاری شدن رگ در خون بیماران ، شاهد تبلور و نگاه ویژه به هنر و هنرمند باشیم .
وی از همه علاقمندان دعوت کرد تا در فرصت باقیمانده روز شمار برگزاری جشنواره را دنبال و  در این برنامه های فرهنگی خصوصا شب شعر ۳۱ خرداد شرکت نمایند .
 
 
@gilanbto / @gilyaranplaket

 










 

 




Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna